mandag, september 22, 2008

En pianobenk kan skinne helt alene...


...uten å stå i skyggen av et piano. Det er masse fine benker å finne på loppemarkeder og bruktbutikker! De fleste er ganske nedslitte, men det er ofte ikke så mye som skal til!
Denne benken fant vi på loftet på stabburet til min samboers familie (og der hadde den nok stått en stund). Svigerfar husker at han satt på den som barn. Den var i ganske god stand, bare litt i overkant chabby chic etter min smak....
Setet var omslutet av et gammelt møllspist brodert stoff som absolutt måtte skiftes ut. Benken er nå malt med kjærlighet i Lady hvit 80 blank og setet omtrukket i brunt bommullsstoff. Jeg er ikke helt fornøyd med fargen og teksturen på stoffet, så jeg kommer nok til å trekke den om etter hvert. I mellomtiden pynter jeg den med hvitt saueskinn.







Denne ble reddet ut av mørket i et hjørne hos en brukthandler i sentrum av Bergen. Den var loslitt og malingen avskallet. Vi hadde litt ku-stoff igjen etter den gamle stolen vi trakk om tidligere, og tenkte at det kunne bli morsomt til denne. På bena ble det påført Bistrot-lakk. Den er dyr, men absolutt verdt hver krone hvis man vil live opp litt!





Ingen kommentarer: