fredag, november 27, 2009

Ris & Ros

Litt arg i dag... I sommer fant jeg disse flotte rammene på tilbud hos FotoKnudsen. De passet perfekt til bildene av gromgutten (les: Vimpel the dog), og alt jeg manglet nå var 2 x passepartout i riktig størrelse.
FotoKnudsen på Lagunen i Bergen hadde ikke størrelsen jeg ønsket, men kunne opplyse at de nettopp hadde sendt inn bestilling -det var bare å komme tilbake om ca. halvannen uke. Jeg kom tilbake uken etter. Og neste uke -og uken etter der igjen. Ingen passepartout, bare beskjed av ulike ekspeditører om å komme neste uken igjen. Etter at dette hadde gjentatt seg X antall ganger, var det en hyggelig jente som til slutt sendte en bestilling i mitt navn. Dette resulterte i at det, etter enda et par ukers venting, kom frem èn stk passepartout. Til slutt, etter over to måneders (!) venting (og tynnslitt tålmodighet), kunne jeg endelig pryde veggen med to fine bilder av min kjære hund.
Jeg sitter igjen med følelsen av at alt dette kunne ha vært unngått hvis ekspeditørene ikke gang på gang hadde sendt meg ut av butikken med beskjed om å komme tilbake neste uke. Skuffelsen blir stor når kunden bruker tid og krefter på å vente i evigheter på et produkt som åpenbart aldri kommer inn. Kunden har tillit til at det du sier er sant.
Nei, takke meg til mitt gamle arbeidssted, Speil & Ramme! Her får du akkurat det du bestiller -til rett tid! Og gjør de en feil, så retter de opp i feilen snarest. Service, Service, Service!Neste gang lover jeg å komme til dere, Astrid, Laila, Eirik og Gerd, da vet jeg at jeg alltid blir fornøyd!

Ha en fin dag! Hilsen

Sutre-

Ingen kommentarer: