fredag, oktober 02, 2009

Kunst til folket!

I dag har jeg vært på min gamle arbeidsplass og rammet inn de 4 bildene nedenfor, og det er noe av det kjekkeste som finnes. Det aller beste er selvfølgelig å hente dem og se dem ferdig. Finearts nettauksjon er farlige greier; man blir fort hektet! Gå inn her hvis du har lyst på noe nytt på veggene. Det er masse å velge i og på auksjonene kan man virkelig være heldig!

Jeg synes det er skikkelig koselig når veggene er pepret med bilder, nakne hvite vegger er ikke noe for meg. Men innramming trenger ikke være så dyrt. Jeg er en flittig bruker av rammer fra Ikea, Europris, Nille etc. og rammer inn alt fra barnebokmotiver, fotografier, kunstplakater, postkort og avisutklipp. Ved å bruke fantasien, sprayboks og litt maling kommer man langt med å dekorere en vegg. Trykk som dette har som oftest ukurant størrelse og må ha spesialtilpasset passepartout. Dermed svir det litt i lommeboken, men det er vel verdt det når de kommer opp på veggen...

Thorstein Rittun

Jan Olav Forberg



Lena Akopian
Vebjørn Sand



Dette motivet hadde tatt seg bra ut på veggen min! Men det er dessverre helt utopisk inntil dagen jeg vinner i lotto (men selvfølgelig har jeg plukket ut ramme og funnet den beste plassen på veggen.) Det er Vebjørn Sand som har laget det og prisen er dertil svimlende høy! Sukk, jeg får vel sette i gang med å male en kopi av trykket selv istedet. Det røde trykket er litt billigere enn det mørke og begge er forferdelig savnet av mine stuevegger! Hvilken kunstner(e) er din favoritt?


Drømme drømme drøm mmm...


Fortsatt fin helg alle sammen!

1 kommentar:

Loppe Leah sa...

Tusen takk for koselig hilsen inne på bloggen min! Kjempekoselig blogg du har også.. likte spesielt godt før og etter innleggene din.. blir jo så fint.. Likte stua di veldig godt også!

Ha en fin søndag!!