tirsdag, januar 13, 2009

Julen varer ikke helt til påske her i huset...

Det er jul bare en gang i året, og det er mer enn nok har visst journalisten Robert Emil Lembke en gang sagt. Jeg synes det var godt sagt jeg, Robert. Jeg elsker julen og alt som har med den å gjøre; jeg elsker å pynte og gjøre det koselig inne og ute og jeg synes det er kjempemoro å kjøpe gaver! Men etter å ha vasset opp til knærne i flettekurver, kongler, engler, glitter og rødt siden begynnelsen av desember, er det jammen godt å få ryddet bort all stasen også.
Juletreet ble nådeløst kastet ut på søndag og julepynten har siden da forsvunnet litt etter litt (var nesten mer jobb å rydde ned alt enn å henge det opp!) Nok er nok! Nå er det julefri sone...nesten. Min kjære hadde så lyst til å beholde lyskransene i spisestuen en liten stund til, og det måtte han jo få lov til (verdens beste mann får viljen sin i det meste). Det er jo så utrolig koselig å se de lune lysene når man kommer opp veien i vinterkulden på kveldene nå. I går var forresten siste dag av permisjonen min, så nå har den harde hverdagen atter begynt. Jeg skal prøve å fortsette å være en aktiv blogger hvis bare tiden strekker til. For tiden har vi tatt en bitteliten pause fra oppussingen etter at vi var ferdige med å male kjøkkenet og gangen (bilder kommer når jeg får tid). Nå mangler bare nye benkeplater, fliser og nytt gulv på kjøkkenet, så er transformasjonen total.
Ellers venter stadig nye prosjekter, både store og små. Nussemannen hentet to utrolig stilige bord på søndag som han hadde funnet på Finn.no; et salongbord og et avlastningsbord. Disse skal selvsagt pusses opp og med tiden blir de nok bloggifisert de også! Hej då!


Ha En Fortsatt Fin Uke!

4 kommentarer:

Solveig sa...

Hei i natten;)
Det er godt å få ut jula ja,men samtidig litt rart..
Du har helt rett i at det er mye arbeid, og så er det ikke like stas å rydde den ned som å ta den fram heller da.. Men den blir jo ikke like spesiell om den varer altfor lenge heller.

Veldig rart at du er ferdig med permisjonen ja,det tar vell en liten stund å vende seg til det.

Kjempe fine bilder:)
Helt enig at det er så koslig med slike lys i vinduet!

God natt:)

Cathrines blogg sa...

Tenk at du har begynt igjen!! Syns ikke det er lenge siden jeg kjørte til barselloftet for å ta en første kikk.......jaja, litt godt er det vel å komme i gang igjen også??
Jeg har en nabo som hang opp noen lyslenker til jul for tre år siden....de henger enda! Permanent, og det er dødsfint! Bare la den henge :o)

Janicke sa...

Du har en kjempekoselig blogg! Dessverre har jeg vært litt "utmeldt" av bloggverden i det siste, men nå tenker jeg det tar seg opp igjen. Takk for koselig hilsen, skal følge med på deg fremover! ;-)

Cathrines blogg sa...

Man har jo tenåring i hus, så når diskusjonene blir så opphetet at det faktisk blir hull i veggen...(ja, du leste riktig) så går jo egentlig babysyken raskt over...kanskje jeg skulle ha filmet den sinte ungdommen, så kunne du sett hva du har i vente...Hihi ;o) Vi er bestevenner igjen nå da, heldigvis!
Går det bra med studenten?? Tenker på deg, skal du i praksis snart? Treffes snart?? Du kommer vel galant kjørende....
STOOOOOR klem!