fredag, desember 04, 2009

Tenn et lys for Regine.

Jeg har fra tid til annen hørt om denne tøffe jenten, Regine Stokke, som skrev blogg om hvordan det er å leve med kreftsykdom, og i dag var hun der igjen -denne gangen i VG. Jeg skal ikke si at jeg har vært inne og lest bloggen hennes hver uke, for det har jeg ikke. Men hun har liksom vært der et sted i tankene mine hele tiden. Kanskje jeg har lagt så godt merke til henne fordi en av mine aller nærmeste er i samme situasjon.
I går døde hun, kunne vi lese på bloggen hennes, og det var forferdelig trist å lese. Jeg kjente ikke Regine, men likevel gjorde hun sterkt inntrykk på meg. Det er noe ubeskrivelig, dypt tragisk og urettferdig over sykdom som rammer barn og unge mennesker, og kreft er et ord vi aldri, aldri vil høre. Varme tanker går til familien som har mistet denne flotte unge damen så altfor tidlig.
Jeg skal tenne et lys for deg i dag, Regine -Hvil i fred.


Ingen kommentarer: