tirsdag, juli 07, 2009

Some guys take a beautiful plate and hide it away from the rest of the world...

På en svipptur innom Fretex kom jeg over den skjønneste tallerkenhyllen! Jeg fant jo en der for en tid tilbake men jeg har liksom aldri blitt klok på den, så nå skal den omskoleres til bokhylle på Lille-Nusse sitt rom. Den nye ble mye finere! Det tar tid å innrede et hus og den rastløse delen av meg skulle gjerne hatt alt ferdig forlengst. Nå er det snart 1(!) år siden vi flyttet inn og fremdeles er det rom som står helt urørte og skriker etter oppussing og kjærlighet! Men la oss innse det èn gang for alle; ting tar tid. Lang tid. Og med familieliv, jobb, studier, stor hage og en liten 1-åring som spretter omkring, er det ikke alltid like enkelt å lete frem motivasjonen, sukk... Den nye tallerkenhyllen var på vei til en date med malerkosten men så ombestemte jeg meg plutselig. Er ihvertfall lei av hvitt(!!!), er du òg?

Jeg synes dette serviset er utrolig vakkert og det fortjener ikke annet enn å stå framme i lyset. Det er fra min kjæres foreldre, innkjøpt for 40 år siden, og har en helt spesiell betydning, både for dem og for Nusse-mannen. Jeg synes det er en ære at vi får ta vare på det og ha det i spisestuen vår. Kanskje Lille-Nusse har lyst til å arve det en dag? Nå har jeg ihvertfall offisielt avsluttet min evinnelige tallerkenhylle-jakt takket være skattkammeret Fretex og en studentvennlig pris på 75 kroner -Hurra!


Ha en Flott Uke videre!












Ingen kommentarer: