fredag, juni 19, 2009

Ukens mandagstema....

Ukens tema er Barndomsminner og jeg hiver meg på på helt på tampen. Jeg kom over dette gamle bildet av verdens vakreste, flotteste, mest fantastiske ponni. Rin-tin-tin het han og han døde gammel og mett for noen år siden. Han var alt for meg fra jeg var 10-14 og jeg husker at jeg ikke kunne forestille meg livet uten ham. Jeg vasket ham med dusjsepe så det luktet mann i hele stallen (lurer på om noen husker det?) og sørget for stilfull pannelugg (se bildet) -noe ikke alle hadde sansen for.
Tårene trillet da jeg helt tilfeldig fikk vite av en gammel stallvenninne at han hadde reist til hestehimmelen. Det er rart med det; det er ingen hester som har betydd like mye siden og jeg lurer på om det noen gang vil bli det? Jeg tror alle hestejenter (og -gutter) møter en hest før eller senere, som er helt spesiell og etterlater dype spor i hjertet for alltid. Slik er det vel kanskje med barndomskjærester også?
...Sukk, så glad vi er i bittersøte barndomsminner. Du kan se flere her.

6 kommentarer:

Rimkogeren sa...

Sorg er glædens pris. Jo større glæde jo større sorg.
Tak for din hilsen på bloggen min.

by Siv sa...

Aiai barndomsminner ja... Kjempeflott navn på hesten din :)
Og flott pannelugg, syns jeg kjenner såpelukten gjennom pc`n her hehe
Ha en strålende flott helg
*Siv*

Therese sa...

Jepp, husker det:-) Luktet skikkelig hingst i hele stallen, kanskje på sin plass siden han var vallak. He, he. Gamle minner strømmer på her nå! Savner Mercuren min, jeg...

NUSSE sa...

Ja ikke sant. Mercur var jo helt spesiell han òg. Satser på å overtale de små til å begynne med hest sånn at vi kan oppleve alle gledene med det :-)

charm design sa...

Tusen takk,ønsker deg en kjempe fin sommer.Og lykke til med oppussingen.Her blir det garantert avslapning.Har begynt i dag.

Bling - our elf on the shelf sa...

Næmmen ååå, flotte hesten. Skjønner godt at du sitter igjen med flotte minner fra tiden med han :)