onsdag, mai 13, 2009

Speil fra bestefars tid....

Nok en gang kommer svigers med "medbrakt til kaffen". Denne gangen var det dette vakre speilet med originalt tilhørende avlastningsbord som fikk bli med på turen over fjellet. Er de ikke utrolig snille? Hele sulamitten har visstnok tilhørt min kjæres bestefar (eller var det oldefar?), og det har visst opprinnelig kommet fra Bergen i sin tid. Jeg synes det er utrolig stilig, både speilet og bordet -sammen eller alene hver for seg. Svigers var ivrige og monterte det på veggen mellom vinduene i spisestuen da vi var i bryllup sist helg, men jeg syntes det ble litt ......overkill. Man skal passe seg så det ikke ser ut som et antikvitetsutsalg i egen stue. Det er fort gjort å kjøpe ting man elsker -og fort gjort å glemme at man ikke har plass til mer. Jeg liker at det er litt luft rundt møblene og at man får en aaaanelse Feng Shui-orden-aktig-ish opplevelse når man går inn i et rom.

Frem til vi finner et passende sted som kan yte Speil og Co den rettferdighet og blikkfang de fortjener, får de stå og vente pent i en krok. Planen er å ha dem i andre etasje når det er ferdig oppusset der...

Jaja, svigers stopper ikke der. Selvsagt har de med noe til Lille-Nusse også. Nå har jeg lett i månedsvis etter en gyngehest av det gode gamle slaget uten å finne noen, hverken ny eller brukt. Svigermor har sine metoder så nå er "Bruna" (oppkalt etter familiens ponni på begynnelsen av 80-tallet) salet opp og klar for utallige innbilte galloppsteg på parketten.

Jeg er klar for litt ettermiddagssol i hagen akkurat nå, så med dette ønsker jeg dere alle en god dag videre. I morgen skal jeg hilse på min gode venninne Thereses nyfødte datter for første gang. Gleder meg til det!

Ha en Flott dag!



































2 kommentarer:

Brocante sa...

Så gøy å få noe slikt! Pass godt på dem - og IKKE mal dem..... Hesten er akkurat maken til den jeg hadde til min eldste sønn. Denne ser jo ut til å være som ny også.

Villblomsten sa...

Min bror har nesten likt speil :-)
men han mangler desverre bordet under ..

Det kommer i allefall i fra Bergen , for det har vært min mormor sitt så lenge jeg kan huske og før det min oldefar sitt ( før jeg kan huske :-)
hihi